هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب، شمال غرب و سواحل غربی خزر آغاز می‌شود.

به گزارش سازمان هواشناسی، براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب، شمال غرب و سواحل غربی خزر آغاز می‌شود.


بعدازظهر امروز با تقویت سامانه در غرب کشور، دامنه فعالیت آن به جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان و برخی مناطق مرکز گسترش می‌یابد.


بعدازظهر دوشنبه تا ظهر سه شنبه شدت بارش در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال غرب خوزستان، غرب لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری است که در غرب استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و شمال غرب خوزستان آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد و در مناطق سردسیر و کوهستانی ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


آسمان تهران کمی ابری است.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

به گزارش سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با نفوذ هوای سرد شمالی روی سواحل جنوبی دریای خزر افزایش ابر، بارش پراکنده و کاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود و برای شمال غرب کشور کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای رخ خواهد داد.


سازمان هواشناسی افزود: تا ظهر امروز (۲۳ آذرماه) کماکان بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و نواحی شمال غرب کرمانشاه ادامه دارد.


جمعه (۲۳ آذرماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود و شنبه (۲۴ آذرماه) قسمت‌های غرب و مرکزی خلیج فارس متلاطم خواهد بود.


 اواخر جمعه (۲۳ آذر ماه) و شنبه (۲۴ آذرماه) برای سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


 شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ آذرماه) چگالی آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.


وضعیت جوی پایتخت طی دو روز صاف همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت یکشنبه صاف همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود که دما در گرمترین زمان به ۱۵ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

سازمان هواشناسی امروز در دامنه‌های زاگرس و جنوب غرب و غرب خلیج فارس و استان بوشهر بارش پراکنده‌ای را پیش بینی کرد.


کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز سه شنبه و و چهارشنبه پایداری نسبی هوا در استان‌های کشور و همچنین با افزایش غلظت آلاینده‌ها برای شهر‌های صنعتی و پر جمعیت را داریم. در اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب بارش در این مناطق آغاز می‌شود. از بعد از ظهر روز دوشنبه تا سه شنبه به سبب وزش باد جنوبی ۴ تا ۶ درجه افزایش دما در سواحل جنوبی را داریم.


وی در ادامه تاکید کرد: حداقل دمای هوای تهران امروز به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

به گفته سازمان هواشناسی امروز (17 آذر) در استان های کرمانشاه، کردستان، گلستان و استان های خراسان شمالی و استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان  بارش باران شدید است.

بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های آب و هوایی از هوا امروز (17 آذر) در برخی از مناطق استان های واقع در شمال غربی، غرب، ساحل خزر، شمال شرقی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غرب و مرکزی در زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

 

امروزه در مناطق کوهستانی و سرد شمال غربی، غربی و بلند مرتفع البرز مرکزی، بارش برف و بارانهای فراوان وجود دارد.

 

فردا (18 آذر)، با تضعیف سیستم بارشی، بارش های رسوب شده در شمال غربی، دریای خزر و شمال شرقی و غربی کشور همچنان ادامه خواهد داشت و بعدا نیز در این مناطق به تدریج کاهش می یابد.

 

سازمان هواشناسی گفت: فردا (19 آذر)، در اکثر مناطق کشور، افت سرعت باد و جوی آرام وجود دارد.

 

امروز (17 آذر) خلیج فارس مواج خواهد شد.

 

سازمان هواشناسی در مورد آب و هوای پایتخت در روزهای آینده گفت: فردا (18 آذر) آسمان تهران ابرهای کمی دارد که باعث وزش باد می شود و گاهی اوقات شدید می شود. حداکثر و حداقل دما برای این روز 14 و 4 درجه سانتیگراد است. همچنین، آسمان پایتخت در روز دوشنبه (19 آذر) صاف، ابری است، گاهی اوقات با باد با حداکثر حداقل 14 و 4 درجه سانتیگراد است.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

گزارش هواشناسی کشور، باران و برف را در سه روز آینده نشان می دهد و در 23 استان به میزان پنج تا هشت درجه کاهش می یابد.


در دو روز آینده، در نوارهای شمالی کشور، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی دیده می شود.


امروز استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان، کوه های زاگرس مرکزی در شرق لرستان، اصفهان، شمال فارس و شرق یزد همراه با ابرهای ابری و ابرهای در حال افزایش است.


بحران سرد در دریای خزر جمعه، جریان های سرد باعث ایجاد ابرها، بارش باران، باد های سنگین و دمای پایین در استان های شمالی کشور می شوند. جمعه، استان های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، آذربایجان شرقی و غرب با دمای هوای 5 تا 8 درجه سانتیگراد مواجه خواهند شد.


کارشناس هواشناسی هشدار می دهد بارش باران در استان های گیلان، مازندران و گلستان در روز جمعه و افزایش سطح رودخانه ها و جریانات این استان ها جمعه در ارتفاع بالا در استان اردبیل در روز جمعه رخ می دهد. ارتفاعات البرز، استانهای تهران، البرز و قزوین، به نظر می رسد بارش برف است.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

به گفته سازمان هواشناسی امروز و فردا (10 و 11 آذر) سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و غرب ساحل دریای خزر باعث بارش باران و باد می شود.


 براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش بینی آب و هوا امروز و فردا باران پراکنده در شمال غرب، غرب، ساحل دریای خزر، پارکی از مناطق شمال شرقی و دامنه های جنوبی البرز رخ خواهد داد.


گفت: در طی این مدت بارش در مناطق خشک و سردسیر شمال غرب و البرز به شکل برف خواهد بود.


 در روز دوشنبه (12 آذرماه) مناطق مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.


آسمان تهران فردا (11 آذرماه) نیمه ابری تا ابری همراه با باران پراکنده و باد باد است. بیشتر و کمترین دما تهران امروز 17 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. همچنین تهران در روز دوشنبه (12 آذرماه) صاف تا نیمه ابری همراه با ابرهای خشک با حداکثر و کمترین درجه حرارت 16 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش بینی آب و هوا، سیستم بارش باران در شرق کشور باعث بارندگی و باد های پراکنده در استان های خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی از مناطق استان یزد و به تدریج با خروج این سیستم از شرق کشور، در سه روز آینده، مناطقی از کشور پیش بینی شده است.


در سه روز آینده شاهد افزایش نسبی دما در کشور هستیم و امروز و فردا (6 و 7 آذر)، باد های جنوبی در سواحل دریای خزر و اردبیل با 4 تا 8 درجه افزایش می یابد.


مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز، در 6 دسامبر، منطقه خلیج فارس و مرکزی انتظار می رود که زخمی شوند.


فردا و فردا (7 و 8 آذر) انتظار میرود که شهرهای صنعتی از غلظت آلودگیهای جو و افزایش کیفیت هوا جلوگیری کنند.


از اواخر پنج شنبه (8 آذر)، بارندگی های پراکنده در ساحل غربی دریای خزر رخ می دهد و از جمعه (9 دسامبر) با ورود سیستم آب باران در غرب و شمال غربی دریای خزر آغاز می شود.


در انتهای وضعیت جوی تهران در دو روز آینده، او گفت: «فردا (7 آذر)، آسمان تهران با گرد و غبار محلی با بالاترین و کمترین درجه حرارت 14 و 5 درجه سانتیگراد صاف خواهد شد. پنجشنبه  آسمان تهران با گرد و غبار محلی خفه می شود. درجه حرارت در این روز به دمای 15 درجه سانتیگراد در گرم ترین درجه می رسد و در سردترین زمان به 6 درجه می رسد.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

به گزارش سازمان هواشناسی امروز افزایش آب رودخانه ها و آبگرفتگی جاده ها و گذرگاه ها در شمال شرق و جنوب شرقی کشور پیش بینی شده است.

امروزه بارندگی ها در خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان جنوبی، شرق فارس، هرمزگان، هرمزگان و تنگه هرمز بسیار زیاد است و می تواند در برخی مناطق به ویژه در شرق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر هرمزگان همراه با افزایش آب رودخانه و سیلاب باشد.

امروزه فعالیت سیستم بارش در شمال شرق و شمال کشور به شکل باران و در شرق، جنوب شرق، هرمزگان و شرق فارس در قالب طوفان، رعد و برق و باد دمیدن شدید است.

در برخی از مناطق غرب، شمال غربی، دامنه های البرز و مرکز کشور باران های پراکنده و بارانی صبحگاهی صبحگاهی است که به تدریج میزان ابری شدن این مناطق را کاهش می دهد. این سیستم در روزهای سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور قرار دارد و فردا در مرز شرقی کشور قرار دارد.

امروز، بارش باران در ارتفاعات البرز، کرمان و شمال شرقی، به صورت برف است.

در طول بعد از ظهر تا نیمه شب، لار در استان فارس 57 میلی متر بود، حاجی آباد هرمزگان 28، مسجد سلیمان 25، کیش 50، فاسا 20، گچساران 17، خان فارس 47، شهربابک کرمان 12، کرمانشاه 8، تهران 3.4 و شماریانات 5 میلی متر باران. 

دمای دیروز تهران 8 درجه سانتیگراد بود، امروز به 10 میرسد، فردا 11 است و فردا به 12 درجه میرسد؛ حداقل دمای پایتخت امروز صبح 6 درجه است. امروزه برخی از ساعات باران در برخی مناطق تهران رخ می دهد و فردا پدیده ای خاص نخواهد بود.


راسک با 34 درجه، چالدران در آذربایجان غربی و داران در استان اصفهان با منفی 3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین بخش کشور در 24 ساعت گذشته بود.

  • هوا شناسی