هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیش از این، پیش بینی سریع و هشدار سازمان هواشناسی، اعلام کرد اعلام کرد ورود سیستم زمین فعال به این کشور در روز جمعه، گفت که ارتفاعات جنوب این استان روز جمعه گفت: "با توجه به ورود این سیستم، جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، تهران و سمنان شاهد بارش خواهد بود.

با توجه به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه، 30 نوامبر) شهرهای صنعتی با جمعیت زیاد مانند تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان دارای گرد و غبار غلیظ هستند، امروز در شرق خلیج فارس، تنگه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد باران باران، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن، هرمز و غرب از دریای عمان.


وی گفت امروزه انتظار می رود که شرق خلیج فارس و تنگه هرمز به شدت خشونت بار باشد و امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، حومه های جنوبی استان سیستان و بلوچستان سنگین خواهد بود.


او گفت: فردا (پنج شنبه، دسامبر 1) با ورود سیستم از شمال غربی، و فردا (پنج شنبه و جمعه، اول و دوم آذر) ، استان های شمال غربی شاهد بارندگی و بارش برف در مناطق کوهستانی انتظار می رود.


کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد که او در روز جمعه از یک کشتی فعال از جنوب غربی وارد این کشور شد و اظهار داشت: مناطق جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران خواهد شد، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن.


به گفته تسعیی، روز جمعه در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اهواز، اهواز و بوئر احمد، لرستان، بوشهر و استان های همدان جنوبی شدیدتر است.


هشدارهای سرعت پیش بینی شده و هشدارهای سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در روزهای جمعه، در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غربی بارش باران برفی خواهد بود. انتظار میرود غرب در خلیج فارس روز جمعه خشن باشد.


پیش بینی این است که از اواخر جمعه، 2 دسامبر، با نفوذ آب و هوای سرد در ساحل شمالی کشور شروع به بارندگی کند.


او در پایان شرایط آب و هوایی تهران اظهار داشت: "آسمان تهران فردا (در روز اول دسامبر) خواهد بود نیمه ابری، گاهی اوقات با دمیدن باد، با بالاترین و کمترین درجه حرارت از 16 و 8 درجه سانتیگراد. همچنین تهران در جمعه (2 دسامبر)، ابری، با افزایش ابر و باد دم، در بارش روز بعد از ظهر در حداکثر و حداقل دمای 16 و 9 درجه سانتیگراد انتظار می رود.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب سامانه بارشی جدید از جنوب و جنوب غرب وارد ایران می‌شود، روند فعالیت سامانه بارشی را طی روزهای آینده پیش‌بینی و تشریح کرد.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه 28 آبان) درسواحل دریای خزر بویژه در استان گلستان و همچنین در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، در برخی ساعات بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه از اوایل امشب سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود ، گفت: فردا (سه شنبه 29 آبان) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ‌بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ یزد، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.


به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پس فردا (چهارشنبه 30 آبان) فعالیت سامانه بارشی با شدت کمتر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان،‌ خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه همچنین اضافه کرد: امروز و فردا به سبب وزش باد شدید، ‌مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب از اواخر امروز و طی روز آینده در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


وی تاکید کرد: طی دو روز آینده روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پر جمعیت و صنعتی کشور بویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت:  آسمان تهران فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 آبان) نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی بیشترین و کمترین دمای 14 و 8 و 16 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی آلاینده‌ها در برخی از شهرهای صنعتی از امروز (۲۷ آبان ) تا پس فردا (۲۹ آبان ) خبر داد.

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، از اواخر امروز (۲۷ آبان ماه) و طی روز آینده ( ۲۸ آبان ماه) در سواحل دریای خزر،  در استان های خراسان  شمالی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به این که امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ آبان ماه) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود ، گفت‌: از امروز تا پس فردا (۲۹ آبان ماه) به تدریج روند افزایش آلاینده‌ها در برخی از شهرهای صنعتی کشور پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه‌ تاکید کرد: پس فردا (۲۹ آبان ماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب  وارد کشور می‌شود. در این روز این سامانه سبب بارش‌های پراکنده ، گاهی با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید در مناطق جنوبی شامل استان‌های بوشهر، فارس، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان می‌شود.


وظیفه در بخش دیگری از صحبت های خود، درباره شرایط جوی تهران، اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۸ و ۲۹ آبان ماه) کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۱۶ و ۷ و ۱۴ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده جوی آرام همراه با آسمانی صاف برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در شمال شرق کشور خبر داد و گفت: با خروج سامانه بارشی طی سه روز آینده، جوی آرام همراه با آسمانی صاف برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود.


وی افزود: طی سه روز آینده غرب سواحل دریای خزر با بارش پراکنده همراه خواهد بود و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.


از روز سه شنبه با ورود سامانه جدید از جنوب غرب ناپایداری ها برای مناطق جنوبی و مرکزی کشور آغاز می شود.


آسمان تهران امروز (26 آبان ماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و با بیشترین و کمترین دمای 15 و 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. آسمان پایتخت یکشنبه (27 آبان‌ماه) صاف و گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای آن به 14 و 6 درجه سانتیگراد می‌رسد. 

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

سامانه بارشی که در حال حاضر در کشور فعال است امروز نیز در سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و غرب کشور تداوم دارد و از بعد از ظهر امروز در غرب و شمال غرب از میزان بارش ها و فعالیت آن کاسته می شود.

امروز بعدازظهر فقط برای مناطقی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است و از بعد ازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که ابتدا برای مناطق غربی ، جنوب غرب و سپس در دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و از اواخر وقت فردا در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس بارش باران انتظار میرود.

با ورود این سامانه در روز چهارشنبه، رگبار و رعد و برق در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب کشور و دامنه های زاگرس خواهیم داشت و بارش در این مناطق شدت می گیرد که می تواند منجر به آبگرفتگی معابر شود.

حداکثر دمای دیروز تهران ۱۲ درجه بود که امروز به ۱۱ ، فردا ۱۰ و پس فردا به ۱۱درجه می رسد، کمترین دمای امروز صبح پایتخت نیز ۹ درجه بود؛ همچنین انتظار می رود هوای پایتخت در سه روز آینده بارانی و سرد باشد.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا پایان هفته گفت: دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و شمال‌شرق کشور ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (۲۱ آبان ماه) در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل، بارش باران و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش برف رخ می‌دهد که شدت بارش در غرب گیلان است.

وی در ادامه گفت: امروز (۲۱ آبان ماه) در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان و شمال خوزستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق مرکز و شرق کشور در استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا (۲۲ آبان ماه) از فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور کاسته می‌شود و با تداوم فعالیت آن در استان‌های آذربایجان‌شرقی، جنوب آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی در استان‌های خراسان شمالی و گلستان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته وی فردا (۲۲ آبان ماه) به‌تدریج سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود که طی روز چهارشنبه (۲۳ آبان‌ ماه) دامنه فعالیت آن به نیمه غربی کشور گسترش می‌یابد.

وظیفه افزود: بعد ازظهر فردا (۲۲ آبان ماه) سطح بارش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب خوزستان، غرب فارس و جنوب چهار محال و بختیاری رخ‌ می‌دهد همچنین روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۲۱ تا ۲۳ آبان ماه) کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

به گفته وی طی دو روز آینده به علت شکل گیری ابرهای همرفتی مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ آبان ماه) نیمه ابری، بتدریج ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۳ آبان ماه) کمی ابری، در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دما در این روز به ۱۳ و ۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه (۲۳ آبان) خبر داد.

سامانه بارشی جدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ (۲۳ و ۲۵ آبان) در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. همچنین به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۲۰ آبان ماه) در جنوب غرب، جنوب به تدریج قسمت‌های از مرکز و شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: از عصر امروز به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در غرب سواحل نیز آغاز و غرب دریای خزر به‌تدریج مواج می‌شود.


وی با اشاره به این که طی فردا و پس‌فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در سواحل دریای خزر این شرایط برقرار خواهد بود، تصریح کرد: طی این روزها بارش پراکنده باران و وزش باد برای برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، زنجان، قزوین، البرز، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران روز دوشنبه (۲۱ آبان) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۲ آبان) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده  است: « فردا (۲۱ آبان ماه) در استان‌های گیلان، شمال خوزستان، جنوب لرستان و جنوب استان مرکزی و سه شنبه (۲۲ آبان ماه) در استان گیلان بارش باران، گاهی وزش باد و آب گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی و توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت  کاهش خسارات احتمالی اتخاذ شود.


  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:امروز( ۱۹ آبان‌ماه) در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


فردا (۲۰ آبان ماه) بارش در جنوب غرب و جنوب کشور ادامه پیدا می‌کند و گستره آن مرکز و شرق را در بر خواهد گرفت. ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه (۲۱ آبان ماه) در مرکز و شمال شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعد از ظهر فردا (۲۰ آبان ماه) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل غربی آن آغاز و گستره آن روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) علاوه بر سواحل غربی به سواحل مرکزی دریا و شمال غربی کشور کشیده می‌شود.


به گفته وی روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۰ و ۲۱ آبان ماه) نیمه ابری، اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا به ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت روز دوشنبه ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور، از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور خبر داد.


به گزارش ایسنا، احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۵ آبان) سامانه بارشی با شدت بیشتری در نوار غربی و شمالی کشور گسترش می‌یابد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه منجر به رخ داد رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در نواحی جنوب‌غربی کشور شامل استان‌های خوزستان، ایلام و شمال بوشهر، دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان، شمال فارس، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و شمال سمنان و نواحی شمال غربی کشور در اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه طی امروز (۱۵ آبان) بارش برف برای ارتفاعات البرز زاگرس شمالی و مرکزی از انتظار نیست، تصریح کرد: همچنین امروز دریای خزر مواج و طوفانی است.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: با تضعیف این سامانه بارشی طی فردا (۱۶ آبان) بارش باران برای دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی در همدان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و نوار شمالی کشور شامل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه با بیان اینکه همچنین طی فردا در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و نواحی مرکزی در اصفهان و یزد بارش پراکنده انتظار می‌رود، گفت: در این روز کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.


وی در ادامه تصریح کرد: در روز پنجشنبه (۱۷ آبان) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در بخش‌هایی از جنوب‌غربی کشور شامل خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس همچنین بارش در دامنه‌های زاگرس شمالی در استان‌های کردستان، همدان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، دامنه‌های البرز جنوبی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و با شدت کمتر در نواحی مرکزی در جنوب اصفهان، کرمان و یزد پیش‌بینی می‌شود.


به گفته وظیفه، همچنین طی سه روز آینده غرب خلیج فارس مواج و طوفانی است.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران طی فردا (۱۶ آبان) نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی و در طول روز بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۷ آبان) نیمه ابری و در طول روز بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • هوا شناسی
  • ۰
  • ۰

امروز (۱۴ آبان ماه) برای بخش‌هایی از استان‌های گیلان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است که پیامد آن بارش باران و وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف بر این برای این مناطق خواهد بود


 به گفته وظیفه، سه شنبه (۱۵ آبان ماه) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود و بارش به دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور کشیده می‌شود.


وی افزود: چهارشنبه (۱۶ آبان ماه) بارش در غرب کشوربه‌تدریج کاهش می‌یابد و در شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت. طی دو روز آینده نیز برای جنوب غرب و غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ آبان ماه) غرب خلیج فارس و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.


وظیفه در پایان اظهار کرد: فردا (۱۵ آبان ماه) هوای تهران ابری گاهی همراه با بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت چهارشنبه (۱۶ آبان ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود که بیشترین دمای این روز ۱۲ درجه سانتیگراد و کمترین آن ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

  • هوا شناسی