هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

  • ۰
  • ۰

پیش از این، پیش بینی سریع و هشدار سازمان هواشناسی، اعلام کرد اعلام کرد ورود سیستم زمین فعال به این کشور در روز جمعه، گفت که ارتفاعات جنوب این استان روز جمعه گفت: "با توجه به ورود این سیستم، جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، تهران و سمنان شاهد بارش خواهد بود.

با توجه به اینکه در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه، 30 نوامبر) شهرهای صنعتی با جمعیت زیاد مانند تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان دارای گرد و غبار غلیظ هستند، امروز در شرق خلیج فارس، تنگه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد باران باران، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن، هرمز و غرب از دریای عمان.


وی گفت امروزه انتظار می رود که شرق خلیج فارس و تنگه هرمز به شدت خشونت بار باشد و امروز در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، حومه های جنوبی استان سیستان و بلوچستان سنگین خواهد بود.


او گفت: فردا (پنج شنبه، دسامبر 1) با ورود سیستم از شمال غربی، و فردا (پنج شنبه و جمعه، اول و دوم آذر) ، استان های شمال غربی شاهد بارندگی و بارش برف در مناطق کوهستانی انتظار می رود.


کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد که او در روز جمعه از یک کشتی فعال از جنوب غربی وارد این کشور شد و اظهار داشت: مناطق جنوب غربی، غرب، مرکز، جنوب، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و به تدریج شمال شرق کشور باران خواهد شد، گاهی اوقات رعد و برق و باد دمیدن.


به گفته تسعیی، روز جمعه در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اهواز، اهواز و بوئر احمد، لرستان، بوشهر و استان های همدان جنوبی شدیدتر است.


هشدارهای سرعت پیش بینی شده و هشدارهای سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در روزهای جمعه، در مناطق کوهستانی زاگرس، البرز و شمال غربی بارش باران برفی خواهد بود. انتظار میرود غرب در خلیج فارس روز جمعه خشن باشد.


پیش بینی این است که از اواخر جمعه، 2 دسامبر، با نفوذ آب و هوای سرد در ساحل شمالی کشور شروع به بارندگی کند.


او در پایان شرایط آب و هوایی تهران اظهار داشت: "آسمان تهران فردا (در روز اول دسامبر) خواهد بود نیمه ابری، گاهی اوقات با دمیدن باد، با بالاترین و کمترین درجه حرارت از 16 و 8 درجه سانتیگراد. همچنین تهران در جمعه (2 دسامبر)، ابری، با افزایش ابر و باد دم، در بارش روز بعد از ظهر در حداکثر و حداقل دمای 16 و 9 درجه سانتیگراد انتظار می رود.

  • ۹۷/۰۸/۳۰
  • هوا شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی