هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

هواشناسی

پیش بینی وضع هوا

  • ۰
  • ۰

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه (۲۳ آبان) خبر داد.

سامانه بارشی جدید روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ (۲۳ و ۲۵ آبان) در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود. همچنین به تدریج دامنه فعالیت آن به شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی امروز (۲۰ آبان ماه) در جنوب غرب، جنوب به تدریج قسمت‌های از مرکز و شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: از عصر امروز به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد و کاهش دما در غرب سواحل نیز آغاز و غرب دریای خزر به‌تدریج مواج می‌شود.


وی با اشاره به این که طی فردا و پس‌فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در سواحل دریای خزر این شرایط برقرار خواهد بود، تصریح کرد: طی این روزها بارش پراکنده باران و وزش باد برای برای بخش‌هایی از شمال غرب کشور، زنجان، قزوین، البرز، شمال سمنان، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران روز دوشنبه (۲۱ آبان) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۲۲ آبان) نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده  است: « فردا (۲۱ آبان ماه) در استان‌های گیلان، شمال خوزستان، جنوب لرستان و جنوب استان مرکزی و سه شنبه (۲۲ آبان ماه) در استان گیلان بارش باران، گاهی وزش باد و آب گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی و توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت  کاهش خسارات احتمالی اتخاذ شود.


  • ۹۷/۰۸/۲۰
  • هوا شناسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی